Kjenn din kunde

Hvorfor spør vi deg om informasjon

Kjenn din kunde

I likhet med alle andre finansinstitusjoner er vi pålagt å ha kunnskap om hvem som er våre kunder, vi snakker da om "kjenn din kunde-prinsippet", eller KYC (Know your customer). Dette skal sikre at vi har god kunnskap om deg som kunde, og hvordan du har tenkt å bruke våre finansieringsprodukter. Derfor er vi nødt til å innhente informasjon fra deg som sier noe om hvem du er og hvor midlene dine kommer fra. Formålet med innhentingen er å sikre at du ikke utsettes for økonomisk kriminalitet og for å forhindre hvitvasking.

Hva spør vi om?

Vi spør blant annet om:

  • Formålet med finansieringen og midlenes opprinnelse
  • Opplysninger om din økonomiske situasjon
  • Statsborgerskap og tilknytning til andre land
  • Om du er politisk eksponert person (PEP)

Du kan bli bedt om dokumentere dine svar.

Hva bruker vi opplysningene til?

Vi bruker opplysningene vi får inn til å sikre at vi har korrekt og oppdatert informasjon om deg. Dette er nødvendig for å etterleve kravene i hvitvaskings-regelverket, samt at det vil kunne bidra til å motvirke økonomisk kriminalitet. Dine svar er et viktig bidrag i dette arbeidet. Informasjonen vil alltid bli behandlet konfidensielt.

Hva skjer hvis du ikke svarer på spørsmål?

Velger du å ikke svare kan vi ikke behandle din søknad om finansiering.

Er du allerede kunde av oss, kan manglende svar føre til at vi må avslutte ditt kundeforhold hos oss. Dette fordi vi da ikke har tilstrekkelig kunde-kjennskap om deg og din bruk av våre produkter.

Kan vi hjelpe deg med noe?
Våre åpningstider er
Mandag - fredag kl. 09:00 - 16:00

Kontakt oss

Lurer du på noe, send en e-post til våre kundekonsulenter, så hjelper vi deg så gjerne.

Kontakt oss

Ønsker du å snakke med en kundekonsulent, kan du ringe oss på telefon 24 03 33 01.

Kontakt forhandler

Vurderer du å ta ut en ny bil,  ønsker du å prøvekjøre eller få hjelp til å velge rett modell. Våre forhandlere hjelper deg med alt du lurer på.