Vår e-post tjeneste er for tiden utilgjengelig. Vennligst prøv igjen senere.

Bilvaskkroppet.jpg

Bilpleie lønner seg

Image is everything

Din nøkkel til mobilitet.

Gjør det enkelt - tegn serviceavtale

Vil du slippe å tenke på servicekostnader? Tegn serviceavtale og betal en fast månedssum, da er det bare å hente bilen etter endt service.

En vedlikeholdt bil holder seg bedre

Skader og slitasje forringer bilens andrehåndsverdi. Du sparer derfor penger på å behandle bilen på en normal og pen måte. 

Vask og polering

Vi anbefaler at du vasker og polerer bilen jevnlig. Særlig gjennom vinteren påføres bilen mye veisalt og skitt, som er lurt å fjerne da det kan føre til lakkskader og rust.  

Steinsprut og riper

Skift vindusviskere med jevne mellomrom, det hindrer slitasje på frontruten. Har du steinsprutskader må du huske å reparere eller skifte ruten.

Smart repair

Har du små parkeringsbulker eller lakkskader anbefaler vi at du reparerer disse før de utvikler seg til store skader. Smart repair er en  rask og kostnadsbesparende måte å reparere disse på, da det kun er det skadede området som repareres. Kontakt din forhandler for tilbud.

Dekk

Pass på at du har rett lufttrykk i dekkene for å forhindre ekstra slitasje og skader på dekkene, samt påvirkning av bilens kjøre-egenskaper. Etter hver sesong, husk også å sjekke mønstedybden.

Ikke vent med å reparere småskader

Hvis det oppstår skader på bilen, anbefaler vi at du reparerer den med en gang. Dette for å redusere faren for eventuelle følgeskader og verdiforringelse. Husk å melde inn skade til ditt forsikringsselskap. Er flere parter involvert, fyll ut skadeskjema før du forlater skadestedet. Sørg for at reparasjonen foretas på et autorisert verksted.

Kjører du en leasingbil skal bilen tilbakeleveres i en tilstand der reparasjoner ikke er nødvendig.

Tilbakelevering av leasingbil

Har du behandlet bilen din normalt i Privatleasing- /Leasingperioden, vil ikke disse kostnadene være store, eller kanskje ikke tilstedeværende i det hele tatt. Da belastes du ikke for noen ekstra kostnader ved tilbakelevering av bilen.

Er det derimot fremkommet kostnader som defineres som unormal slitasje, faktureres du som Privatleasing-/Leasingkunde dette beløpet som en sluttfaktura. Skulle du være uenig med de vurderinger gjort av din bilforhandler anbefaler vi at en nøytral tredjepart/takstmann (eks NAF) vurderer saken. Takst etter fremstilling for nøytral tredjepart gjøres gjeldende.

Før takstmann kan gjøre sin vurdering må du komme til enighet med din bilforhandler om hvilke forhold som ønskes vurdert. Kostnader knyttet til fremstilling for takstmann faktureres leietaker.

Hva defineres så som unormal slitasje?
Norsk bilbransje har satt en standard for hva som regnes som normal og unormal slitasje på en bil. Med unormal slitasje menes slitasje ut over det som kan forventes på en bil med en gitt alder og kjørelengde. Vi benytter oss av NAFs retningslinjer.

På tide med service?

Behold mobilitetsgarantien ved å følge bilens serviceprogram. Klikk på logoene for å gå inn på respektive merkers nettsider og les om hva som inngår i de ulike merkers serviceprogram. Du kan samtidig bestille verkstedtime.   

Kan vi hjelpe deg med noe?
Åpningstider mandag - onsdag kl. 08:00 - 17:00,
torsdag kl. 08:00 - 19:00, fredag kl. 08:00 - 16:00

Lurer du på noe, send en e-post til våre kundekonsulenter, så hjelper vi deg så gjerne. 

Send e-post

Ønsker du å snakke med en kundekonsulent, kan du ringe oss på telefon 24 03 33 01.

Ring oss

Vurderer du å ta ut en ny bil, vil du prøvekjøre, eller få hjelp til å velge rett modell? Våre forhandlere hjelper deg gjerne.

Finn nærmeste forhandler